Andra Delfinalen av Melodifestivalen 2009 Skellefteå

Andra deltävlingen av melodifestivalen har varit.
Denna gång åkte dem till Skellefteå.

De som tävlade var:

Lilli & Susie - Show me heaven
Ett av de stora samtalsämnena, Lilli och Susie är tillbaka! Förra gången de var med var med Okey okey, en riktig schlager, denna gången med Show me heaven, en riktig schlager den också. Lätt att nynna med i och lätt att få på hjärnan, speciellt refrängen. De gick vidare till andra chansen, och det förtjänar dem. Jag tyckte de var bra =)

Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter
Detta var lite likt Håkan Hellström enligt mig. Både i stil på scen, sätt att sjunga, och låtstil. Jag gillade inte detta alls. Gick inte vidare någonstans iheller vilket inte förvånar mig det minsta. Nej denna var faktiskt skitdålig, jag vill inte ens höra den igen.

Jennifer Brown - Never Been Here Before
Tjejen har fin röst. Och låten är väl rätt ok. Men tillräckligt för att ta sig någonstans i melodifestivalen? Nej. Kläderna kunde hon tänkt lite mer på. Linnet är väl det enda som är ok, enligt mig. Fast alla har ju olika smak ;P Gillar hennes hår. Dock måste det väl vara svårt att sköta. Nej men låten är fin. Men tyvärr, inget för denna tävlingen.

H.E.A.T - 1000 Miles
Ett band som tydligen är lite mer känt än jag trott, har aldrig hört dem förut. Dock var de bra =) Bra låt och bra band. Sångaren kunde sjunga också. Rock har ju funkat förut och denna gången också, de gick direkt till globen. Lite lik en annan låt men vilka är inte lite lika andra låtar nuförtiden? Denna låt var bra och förtjänade att gå vidare. Jag ser fram emot att höra dem live i globen!

Markoolio - Kärlekssång från mig
Är som Markoolio är mest. Han gjorde det dock på lite annat sätt. Underbar vinröd kostym ;P Gö narr av de ryska bidragen! Roligt värre. Sjunger om att han inte kan sjunga en sån låt som han sjunger, kan det slå fel? Dock håller jag fortfarande på att ifall han och Linda Bengtzing hade varit med med låten Värsta Schlagern, då hade de lätt vunnit utan några somhelst problem. Jag förstår inte varför de inte skickade in den?
Tyvärr gick denna inte någonstans, dock tyckte jag att den skulle gjort det.

Amy Diamond - It´s my life
Klämmig Amy-låt som man lätt får på huvudet. Alla ungar röstar ju självklart på henne, ni kan vara säkra på att få höra denna på radion i framtiden. Man kan se glädjen stråla från henne, detta är vad tjejen fötts till att göra. Hon har kanske inte den bästa rösten och hon kanske inte är den bästa överhuvudtaget, men hon har passionen. Och det är detta jag värderar högst, ok de måste kunna gå att lyssna på också men ser man glädjen kan man överse med en del. Vidare till andra chansen är hon iaf, kunde vi vänta oss annat? Vann dessutom Internationella Juryns Röst.

Cookies ´N Beans - What if
Tråkig låt som inte borde vara med i melodifestivalen alls. Gillade två av klänningarna, skulle kunna tänka mig ha dem själv, inte den turkosa, men de andra två.
Eller ok, kanske inte världens tråkigaste låt, men den platsar inte här. Den gick inte vidare och det är bra. Dock får de lite pluspoäng då Frida Öhrn, ni vet hon som sjöng Release Me, med i gruppen. Hennes röst är underbar.


Måns Zelmerlöw - Hope and Glory
Här har vi en kille som kan sjunga, som kan dansa och som har passionen. Ett enda fel och det är att det är Marie och inte jag som är hans flickvän. Bra låt och det visade också sig på det faktum att han gick direkt vidare till Globen också, så jag får se honom live där också =)
Gillar tjejerna som dansade bakom också. Dock är Måns min favorit ;P Men vem kan klandra mig? Haha! Snyggt klädd precis som vanligt var han också.


Petra Mede
Lika bra som förra gången! Det är det enda jag har att säga.

Kommentarer
Postat av: Alfons Å.

jo H.E.A.T gick vidre men inget jag skulle kalla hårdrock. De var ju dock förband till Sabaton i höstas. Lordi var förband till Nightwish när jag såg dem, och sedan vann de Eurovision Song Contest 2006 två år senare. Så vem vet? Okej, det är lite långsökt. Men det vore kul om H.E.A.T. gick samma väg, nog för att de inte slår Lordi på många vintermil ändå.



Och apropå Måns.. Han gör det han ska men inget mer... Förra året skickade vi dit blondinen med Hero låten och vi kommer ju ihåg hur jäkla bra det gick.. Skippa Måns.. Han är trälig, inte spontan.. Tänk INTERNATIONELLT!!

2009-02-15 @ 15:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Tips!!

Bodystore.com
Hälsokost till lägre pris!
CDON
Musik, Film, Böcker, Spel och Elektronik!
Dress-for-less
CoolStuff.se
Prylar, Presenter och Gadgets till Max!
Euroflorist
Vistaprint.se
Tele2Comviq
inkClub.com
Ginza
Eniro Köp och Sälj
Annonsbörsen