Växthuseffekten...

Nu har jag jobbat klart, jag har druckit kaffe sen jag kom hem och som ni kan se har jag skaffat en besöksräknare hit. Synd att jag inte gjort det tidigare då denna står på så mycket som 1 nu ;P Men men, den stiger nog snart =)

Fan vad kallt det är ute alltså. Riktigt trött på denna kyla nu. Vart tog den här växthuseffekten som alla snackat om i flera år vägen?
Är det inte meningen att det ska bli varmare och varmare längre tider under året? Att det ska bli varmare tidigare på året?
Detta märker jag ingenting alls av, märker ni?
Jag tycker minsann bara det blir kallare och kallare för varje dag som går. Likaså kallare längre perioder för varje år som går.
Sökte på växthuseffekten på google.se och fick fram på wikipedia:

Dessa gasers växthuseffekt beror på att de släpper igenom solljus, som värmer upp mark och vatten. Den värmen kan sedan inte stråla ut i rymden igen som infraröd strålning eftersom växthusgaserna delvis absorberar den. Effekten blir att jordens temperatur stiger till dess att en ny jämviktstemperatur uppnås.

Effekten ska bli att jordens temperatur ska stiga står det. Stiga var? I afrika där det redan är varmt?
Det är här, i norden, i Sverige, vi behöver detta fenomen!!
Inte så att jag är för miljöförstöring och hugga ner regnskogar eller för växthuseffekten på hela jorden eller så. Dock hade det ju kunnat vara skönt med lite växthuseffekt här i Sverige... Right? Lite varmare skönare väder, så man vill vara ute.

Man vill ju liksom inte vara ute i denna bitande kyla som gör en både röd, blå och lila. Som gör att det känns som om fingrarna har förfrusits och kan brytas av närsomhelst. Det är varken attraktivt eller bekvämt..

Vill kunna gå i tunna kläder, ha picknick i en park, gå på promenad i solen, äta glass på något torg, jaa allt sånt man gör på somrarna! =D

Vill inte ni det?


Kommentarer
Postat av: Alfons Å.

Men Lärkan.. Du får åka till Grekland om du vill ha värme. Här ska det vara kyligt, rått och snålblåst.. Det gör oss till dem vi är.. Men det där om att gå uti värmen och picnic lät otroligt trevligt.. Kanske kan man blanda glassen med kakor... Inge bra svar men..

2009-02-04 @ 20:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Tips!!

Bodystore.com
Hälsokost till lägre pris!
CDON
Musik, Film, Böcker, Spel och Elektronik!
Dress-for-less
CoolStuff.se
Prylar, Presenter och Gadgets till Max!
Euroflorist
Vistaprint.se
Tele2Comviq
inkClub.com
Ginza
Eniro Köp och Sälj
Annonsbörsen