Spårlöst försvunnen, Fall: Internet

Min kära idiot (ibland) till mamma har lyckats avbeställa vårt internet hemma. Eller det var faktiskt meningen att avbeställa det så det lyckades hon med. Men det var också meningen att hon skulle beställa nytt och det var den biten hon misslyckades brutalt med. Så igår stängdes vårt internet av och inget nytt sattes igång vilket då innebär att vi har inte längre internet....
Så idag har jag fått ringa och beställa nytt och fick då leveranstid på 2-4 veckor... Så jaa, det blir internetlösa veckor det här.
Som jag skrivit tidigare lever dagens samhälle på sånt här, internet, mobiltelefoni, bilar, bussar, elektricitet.
Så nu lever jag i en lägenhet där vi ej har internet, ej fast telefoni, elektricitet som stängs av emellanåt (propparna går och när propparna går så har vi heller ingen värme eftersom vi värmer upp vår lägenhet med fläktar), och varmvatten som bara räcker till hälften av personerna som bor där varje dag, jag har inte bil och inte körkort, ska jag ta mig någonstans blir det buss, och min ekonomi är inte helt hundra vilket betyder att bussåkandet börjar sina det också.
Tur att vi har TVn!! Hur skulle jag annars överleva? ;P
Och filtar! ;P


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Tips!!

Bodystore.com
Hälsokost till lägre pris!
CDON
Musik, Film, Böcker, Spel och Elektronik!
Dress-for-less
CoolStuff.se
Prylar, Presenter och Gadgets till Max!
Euroflorist
Vistaprint.se
Tele2Comviq
inkClub.com
Ginza
Eniro Köp och Sälj
Annonsbörsen